Edukacja Somatyczna - Kurs Instruktorski The Body/ Think Process - edycja II - IV zjazd

 
tytuł:
Edukacja Somatyczna - Kurs Instruktorski The Body/ Think Process (BTP)
pedagog: Alan Caig Wilson Wielka Brytania
kierownik szkolenia: Liliana Owoc Pierzchała Polska             (tel. kontaktowy: +48 501631719)
termin: I zjazd:
II zjazd:
III zjazd:
IV zjazd:
zjazd uzupełniający:

2 - 5.10.2014
26.02 - 1.03.2015
30.04 - 3.05.2015
6 - 9.07.2015
8-11.10.2015

kwalifikacja: 135 h  (32 h - zjazd) The Body/ Think Process
wymagania wstępne: studia wyższe na poziomie minimum licencjata
Zapraszamy terapeutów, fizjoterapeutów, rehabilitantów, pedagogów, psychologów, edukatorów sztuk, tancerzy, aktorów, reżyserów i inne osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi, pragnące poszerzyć swój warsztat pracy z ciałem, partnerem i przestrzenią oraz spędzić czas, badając związek ciała i umysłu ze światem.
program: THE BODY/ THINK PROCESS (BTP) - po raz pierwszy w Polsce!
Roczny kurs instruktorski składa się z czterech 5-cio dniowych zjazdów, realizowanych w formie grupowych warsztatów praktycznych, seminariów oraz sesji indywidualnych FI (ogółem 135 h). Kurs prowadzony jest w języku angielskim z tłumaczem. Absolwenci kursu otrzymują świadectwo ukończenia kursu oraz certyfikat: Instructor of The Body/ Think Process, uprawniający do samodzielnego stosowania systemu The Body/ Think Process w pracy edukacyjnej, terapeutycznej i twórczej.

The Body/ Think Process
‘Zgłębianie harmonijnego współgrania myśli z działaniem’

autorski system pracy z ciałem Alana Caig Wilsona

'The Body Think Process (BTP) wprowadzi Cię w aktywną eksplorację, opartą na doświadczaniu Twojej własnej fizyczności i możliwości tworzenia zmiany w sobie samym. Zrozumienie własnych procesów zmiany stanie się podstawą dla kontynuacji Twoich profesjonalnych rozważań nad tym, jak pobudzać i rozwijać korzystne zmiany w Twoich klientach, uczniach i innych. Stanie się dla Ciebie okazją do aktywnej gry z ideami, w celu zwiększenia refleksji i osobistego wejrzenia w głąb swojej profesji.
Kurs nie jest zaprojektowany dla konkretnej grupy klientów, ze względu na zakres kompetencji grupy studentów w nim uczestniczących. Jest nakierowany na ulepszenie i wzbogacenie Twojego somatycznego myślenia i działań, niezależnie od tego, w jakiej roli pracujesz czy jaki zawód wykonujesz. Zakłada, że pracując w swojej dziedzinie, jesteś gotowy na eksplorację w niej wszystkich ścieżek po to, aby uzyskać korzyści dla swojej grupy. Kurs poza Metodą Labana, Metodą Alexandra, Metodą Gier Teatralnych, Szkołą Jacques’a Lecoq’a i innych, zasadniczo czerpie inspirację z Metody Feldenkraisa, która uczy, że nie leczymy schorzenia (medycznego czy psychologicznego), a raczej pracujemy z osobą, która stoi przed nami taka, jaka jest w danej chwili. Jesteśmy zainteresowani Procesem, a nie Patologią/ Dysfunkcją/ Brakiem.
Wszystkie eksploracje w BTP oparte są na ćwiczeniach z grupy przestrzennych, somatycznych i aktywnych. Ćwiczenia inspirowane są badaniami, które dotyczą tego, jak stale tworzymy i przetwarzamy ścieżki neuronowe, angażując się w stale rozwijający się Proces związku ze światem poza naszymi ciałami. Zaprojektowane są tak, aby reaktywować, a w niektórych przypadkach aktywować, naturalne zasoby ludzkiego mózgu, używając do tego wszystkich jego niesamowitych zdolności do działań wielozadaniowych. Zapraszam do wspólnego eksperymentowania.'
Alan Caig Wilson

The Body/ Think Process:
- połączenie aktywnego i świadomego rozumienia tego, kim jesteśmy i jak się
 
poruszamy z emocjonalnym odkrywaniem osobistych inspiracji i realizacji celów
  w procesie edukacji

- twórcza atmosfera uczenia się, aktywna psycho-fizyczna przestrzeń odbijająca
  sposoby, w jakie istota ludzka wrasta w dotykanie świata, poszukiwanie i
zabawę
  ze swoim otoczeniem

- program nauczania, który zaczyna się od fizycznego doświadczenia siebie i prowadzi
  na zewnątrz, aby stworzyć silne wyobrażenie siebie w kontakcie ze
światem
- pole dla myślenia, działania, zabawy i odkrywania z inspiracjami zaczerpniętymi ze
  Szkoły Jacques’a Lecoq’a, Gier Teatralnych, Metody
Labana, Metody Feldenkraisa i
  wielu innych.

FI - Funkcjonalna Integracja (Functional Integration) jest, obok ATM - Świadomości Poprzez Ruch (Awareness Through Movement), jedną z dróg nauczania w Metodzie Feldenkraisa. FI - Funkcjonalna Integracja jest procesem 'jeden na jeden', w którym ciało ucznia, poruszane przez trenera, poszukuje sposobów, dzięki którym może doświadczyć obniżenia potencjału wykorzystywanego w ruchu. Trener delikatnie prowadzi ucznia poprzez nowe drogi 'organizowania samego siebie'. Każda sesja skonstruowana jest indywidualnie, w efekcie tworząc dialog pomiędzy trenerem, a uczniem. Celem jej jest skierowanie uważnej świadomości ucznia na jego ruchowe, ograniczające na drodze spełniania potrzeb, przyzwyczajenia.

Program:
Na każdym etapie, studenci będą zachęcani do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniami. W trakcie realizacji programu, zostaną wyznaczone zadania, pozwalające uczestnikom umieścić wykonywane działania w kontekście własnego procesu.

Etap 1: Ugruntowana Mobilność
Pewność siebie wyrasta z umiejętności stania w swojej własnej przestrzeni
- wyczuwamy wewnętrzne płaszczyzny ciała
- badamy wzorce, które zarówno pomagają nam, jak i uniemożliwiają nam poruszanie
  się do przodu/ rozwój

- rozwijamy siłę międzyłącznej cielesnej sieci, która wspomaga nasz prosty zamiar
  bycia tu i teraz


Etap 2: Wzajemność
Rozwój niezależnej współzależności
- wyczuwamy zewnętrzne płaszczyzny ciała
- badamy sztukę poddawania się – rezygnacji z utrzymywanych wzorców, aby pozwolić
  sobie w pełni uczestniczyć w zewnętrznym świecie

- rozwijamy poczucie niewymuszonego, eleganckiego przepływu działania i
  doświadczania siebie i naszego świata

Etap 3: Szczodrość
Rozwój rytmicznej współzależności
- wyczuwamy płaszczyzny interpersonalne i granice, które determinują nasze
..współuczestnictwo z innymi
- badamy siły przyciągania, zmiany paradygmatu i kroki - zmiany w rytmicznej strukturze
  codziennych chwil

- rozwijamy zdolność brania pod uwagę siebie i świata oraz rozszerzamy nasze kręgi
  dynamicznej uwagi

Etap 4: Prężne istnienie
Pielęgnowanie przyszłości
- wyczuwamy nasze zdolności obserwacji i dotyku
- badamy świadomość momentu zmiany – jak ją celebrować i stymulować
- rozwijamy koncepcje integracji mobilności, niezależności, współzależności, rytmu
  i szczodrości, aby wspomagać zdrowie i dobre samopoczucie w najszerszym
  możliwym znaczeniu
Wielka Brytania
Alan Caig Wilson
a.c.wilson
Psycholog (St Andrews University, Scotland), aktor i reżyser (Actor and Physical Theatre Specialist-Royal Welsh Academy of Music and Drama; Ecole Jacques Lecoq, Paris; London University), certyfikowany nauczyciel Metody Feldenkraisa, IFF (Thomas Kirschner Seminäre, dr Mark Reese, Berlin 1999-2001). Jako aktor i pedagog pracuje w Wielkiej Brytanii (Trinity College of Music, London); od 2005 reżyseruje przedstawienia teatralne i operowe w Wielkiej Brytanii, Austrii, Finlandii, Grecji, Japonii i USA; jako nauczyciel i trener Metody Feldenkraisa prowadzi treningi i wykłady w Wielkiej Brytanii (London Contemporary Dance School–The Place, od 2001), Finlandii, Austrii i Polsce oraz prywatną praktykę na terenie Anglii i Szkocji. Od 2007 pedagog Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii-PTT.

Zainteresowania badawcze: prowadzi badania w zakresie form Edukacji Somatycznej.

 

PLAN I ZJAZDU
informacje wkrótce
Warunkiem uczestnictwa jest przesłanie zgłoszenia i dokonanie wpłaty na konto organizatora

Zasady uczestnictwa, zgłoszenia i opłaty
Formularz zgłoszeniowy do pobrania:

Wypełniony formularz zgłoszeniowy należy przesłać osobiście mailem na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.