Edukacja Somatyczna - Kurs Instruktorski The Body/ Think Process - edycja I
tytuł: |
Edukacja Somatyczna - Kurs Instruktorski The Body/ Think Process (BTP) |
||
pedagog: | Alan Caig Wilson | Wielka Brytania | |
kierownik szkolenia: | Liliana Owoc Pierzchała | Polska (tel. kontaktowy: +48 501631719) | |
termin: | I zjazd: II zjazd: III zjazd: IV zjazd: |
8-12.07.2013 (pierwszy termin) 23-27.10.2013 (drugi termin) 12-16.02.2014 1-4.05.2014 3-6.07.2014 |
|
kwalifikacja: | 135 h (32 h - zjazd) | The Body/ Think Process |
|
wymagania wstępne: | studia wyższe na poziomie minimum licencjata | ||
Zapraszamy terapeutów, fizjoterapeutów, rehabilitantów, pedagogów, psychologów, edukatorów sztuk, tancerzy, aktorów, reżyserów i inne osoby pracujące z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi, pragnące poszerzyć swój warsztat pracy z ciałem, partnerem i przestrzenią oraz spędzić czas, badając związek ciała i umysłu ze światem. |
|||
program: | THE BODY/ THINK PROCESS (BTP) - po raz pierwszy w Polsce! Roczny kurs instruktorski składa się z czterech 5-cio dniowych zjazdów, realizowanych w formie grupowych warsztatów praktycznych, seminariów oraz sesji indywidualnych FI (ogółem 135 h). Kurs prowadzony jest w języku angielskim z tłumaczem. Absolwenci kursu otrzymują świadectwo ukończenia kursu oraz certyfikat: Instructor of The Body/ Think Process, uprawniający do samodzielnego stosowania systemu The Body/ Think Process w pracy edukacyjnej, terapeutycznej i twórczej.
The Body/ Think Process ‘Zgłębianie harmonijnego współgrania myśli z działaniem’ autorski system pracy z ciałem Alana Caig Wilsona 'The Body Think Process (BTP) wprowadzi Cię w aktywną eksplorację, opartą na doświadczaniu Twojej własnej fizyczności i możliwości tworzenia zmiany w sobie samym. Zrozumienie własnych procesów zmiany stanie się podstawą dla kontynuacji Twoich profesjonalnych rozważań nad tym, jak pobudzać i rozwijać korzystne zmiany w Twoich klientach, uczniach i innych. Stanie się dla Ciebie okazją do aktywnej gry z ideami, w celu zwiększenia refleksji i osobistego wejrzenia w głąb swojej profesji.
Kurs nie jest zaprojektowany dla konkretnej grupy klientów, ze względu na zakres kompetencji grupy studentów w nim uczestniczących. Jest nakierowany na ulepszenie i wzbogacenie Twojego somatycznego myślenia i działań, niezależnie od tego, w jakiej roli pracujesz czy jaki zawód wykonujesz. Zakłada, że pracując w swojej dziedzinie, jesteś gotowy na eksplorację w niej wszystkich ścieżek po to, aby uzyskać korzyści dla swojej grupy. Kurs poza Metodą Labana, Metodą Alexandra, Metodą Gier Teatralnych, Szkołą Jacques’a Lecoq’a i innych, zasadniczo czerpie inspirację z Metody Feldenkraisa, która uczy, że nie leczymy schorzenia (medycznego czy psychologicznego), a raczej pracujemy z osobą, która stoi przed nami taka, jaka jest w danej chwili. Jesteśmy zainteresowani Procesem, a nie Patologią/ Dysfunkcją/ Brakiem. Wszystkie eksploracje w BTP oparte są na ćwiczeniach z grupy przestrzennych, somatycznych i aktywnych. Ćwiczenia inspirowane są badaniami, które dotyczą tego, jak stale tworzymy i przetwarzamy ścieżki neuronowe, angażując się w stale rozwijający się Proces związku ze światem poza naszymi ciałami. Zaprojektowane są tak, aby reaktywować, a w niektórych przypadkach aktywować, naturalne zasoby ludzkiego mózgu, używając do tego wszystkich jego niesamowitych zdolności do działań wielozadaniowych. Zapraszam do wspólnego eksperymentowania.' Alan Caig Wilson The Body/ Think Process:
- połączenie aktywnego i świadomego rozumienia tego, kim jesteśmy i jak się poruszamy z emocjonalnym odkrywaniem osobistych inspiracji i realizacji celów w procesie edukacji - twórcza atmosfera uczenia się, aktywna psycho-fizyczna przestrzeń odbijająca sposoby, w jakie istota ludzka wrasta w dotykanie świata, poszukiwanie i zabawę ze swoim otoczeniem - program nauczania, który zaczyna się od fizycznego doświadczenia siebie i prowadzi na zewnątrz, aby stworzyć silne wyobrażenie siebie w kontakcie ze światem - pole dla myślenia, działania, zabawy i odkrywania z inspiracjami zaczerpniętymi ze Szkoły Jacques’a Lecoq’a, Gier Teatralnych, Metody Labana, Metody Feldenkraisa i wielu innych. FI - Funkcjonalna Integracja (Functional Integration) jest, obok ATM - Świadomości Poprzez Ruch (Awareness Through Movement), jedną z dróg nauczania w Metodzie Feldenkraisa. FI - Funkcjonalna Integracja jest procesem 'jeden na jeden', w którym ciało ucznia, poruszane przez trenera, poszukuje sposobów, dzięki którym może doświadczyć obniżenia potencjału wykorzystywanego w ruchu. Trener delikatnie prowadzi ucznia poprzez nowe drogi 'organizowania samego siebie'. Każda sesja skonstruowana jest indywidualnie, w efekcie tworząc dialog pomiędzy trenerem, a uczniem. Celem jej jest skierowanie uważnej świadomości ucznia na jego ruchowe, ograniczające na drodze spełniania potrzeb, przyzwyczajenia. Program: Na każdym etapie, studenci będą zachęcani do dzielenia się własnymi spostrzeżeniami i doświadczeniami. W trakcie realizacji programu, zostaną wyznaczone zadania, pozwalające uczestnikom umieścić wykonywane działania w kontekście własnego procesu. Etap 1: Ugruntowana Mobilność Pewność siebie wyrasta z umiejętności stania w swojej własnej przestrzeni - wyczuwamy wewnętrzne płaszczyzny ciała - badamy wzorce, które zarówno pomagają nam, jak i uniemożliwiają nam poruszanie się do przodu/ rozwój - rozwijamy siłę międzyłącznej cielesnej sieci, która wspomaga nasz prosty zamiar bycia tu i teraz Etap 2: Wzajemność Rozwój niezależnej współzależności - wyczuwamy zewnętrzne płaszczyzny ciała - badamy sztukę poddawania się – rezygnacji z utrzymywanych wzorców, aby pozwolić sobie w pełni uczestniczyć w zewnętrznym świecie - rozwijamy poczucie niewymuszonego, eleganckiego przepływu działania i
doświadczania siebie i naszego świata Etap 3: Szczodrość Rozwój rytmicznej współzależności - wyczuwamy płaszczyzny interpersonalne i granice, które determinują nasze
..współuczestnictwo z innymi - badamy siły przyciągania, zmiany paradygmatu i kroki - zmiany w rytmicznej strukturze codziennych chwil - rozwijamy zdolność brania pod uwagę siebie i świata oraz rozszerzamy nasze kręgi dynamicznej uwagi Etap 4: Prężne istnienie Pielęgnowanie przyszłości - wyczuwamy nasze zdolności obserwacji i dotyku - badamy świadomość momentu zmiany – jak ją celebrować i stymulować - rozwijamy koncepcje integracji mobilności, niezależności, współzależności, rytmu
i szczodrości, aby wspomagać zdrowie i dobre samopoczucie w najszerszym możliwym znaczeniu |
||
Wielka Brytania |
Alan Caig Wilson |
||
![]() |
Psycholog (St Andrews University, Scotland), aktor i reżyser (Actor and Physical Theatre Specialist-Royal Welsh Academy of Music and Drama; Ecole Jacques Lecoq, Paris; London University), certyfikowany nauczyciel Metody Feldenkraisa, IFF (Thomas Kirschner Seminäre, dr Mark Reese, Berlin 1999-2001). Jako aktor i pedagog pracuje w Wielkiej Brytanii (Trinity College of Music, London); od 2005 reżyseruje przedstawienia teatralne i operowe w Wielkiej Brytanii, Austrii, Finlandii, Grecji, Japonii i USA; jako nauczyciel i trener Metody Feldenkraisa prowadzi treningi i wykłady w Wielkiej Brytanii (London Contemporary Dance School–The Place, od 2001), Finlandii, Austrii i Polsce oraz prywatną praktykę na terenie Anglii i Szkocji. Od 2007 pedagog Polskiego Stowarzyszenia Choreoterapii-PTT. Zainteresowania badawcze: prowadzi badania w zakresie form Edukacji Somatycznej. |